Tuesday, April 26, 2011

Pheww..Lega teramat sekali lepas bertungkus lumus hampir 2 minggu akhirnya perjalanan kerja aku selesai 2 minit yg lalu lepas penarafan bintang yakni keperluan yang perlu disediakan oleh department aku untuk dapat bintang dah selesai diberi markah..nama ja department,tp dua orang ja pon manpower.kerahan tenaga yang melampau bukan??..

Tapi tetiba lak kemarin dapat berita yang xberapa nk best.kena gerak p kl untuk meeting esok petang..wth..sehari ja,mau letih badan aku yg tough ni..haha..apsal la wat jauh2 kalau sehari..bek kita wat video conferencing dh la..kan mudah..sat g mungkin dalam pukul 2,3 petang aku gerak p and bermalam kt Quality mungkin..

Tapi ini bukan perkara yang utama aku nk cerita..aku nak story pasai kejadian minggu lepas..aku sendiri wat perkara yang membodohkan diri sendiri dan sangat2 menyusahkan seluruh ofis aku..har har har..nmpak betapa penting n bernilainya aku pada ofis..tapi sebab pa..sebab data n maklumat dalam laptop tu ada kat aku sorang ja..yang len mana ada..so kejadiannya adalah seperti berikut: Buat dalam bentuk kronologi :


1) Sibuk buat kerja sampai lupa yang ada game final ping pong kul 4..pada masa aku sedar tu adalah kul 4.05 minit.So bergegas la turun n nk p tukar baju..tinggal laptop kat kaunter sat..then aku terlupa yang aku mmg dh amik laptop tu bwk masuk dlm keta

2) Abis game pa smua,balik umh..malam dlm kul 8 cmtu nk kluar mnum2 kat starbucks (ada ka)..haha.. ngan kawan2 aku sedar tiada laptop dlm keta aku..so bergegas la p ofis sebab last pemikiran aku laptop tu tinggal kt kaunter..lupa pnya kes..

3) Cari punya cari xda..so aku yakin ada org tolong simpan..berdoa ja la dalam ati..malam xley tido beb..data sgt bernilai..aduii..sgt careless..

4) Kemudian,sok pagi nya..awal la 5 minit dr sebelum ni p kja.,.sbb nak cari laptop tu..ext hdisk backup,2nd laptop smua ada dlm tu..

5) Abis riuh satu ofis..pakat dok bising la kelam kabut cari..then terpaksa memanggil expert cctv utk tengok..Hahaha..abis pakat gelak,nasib la dua tiga org ja kt dlm bilik cctv tu..aku mmg letak ctu,n aku amik balik..aku suspek tinggal kt ctu..so aku ikt balik laluan aku p kt porch keta..n buka keta ja mmg ada..cuma beb tu jatuh kt tmpat letak kaki..padahal smalam aku dh geledah abis bonet2 keta..mmg tadak..gelap i guess..

6) So aku pon ngan sukarela menipu smua org ckp jumpa kt longkang kt parking keta..aku letak lupa nk masuk dalam keta..haha..cover balik..Tapi kejadian ni mmg wat aku semak perut n susah ati..nasib final dh lepas..lau x haru biru la..

Pengajaran..aku nk wat backup kt smua n beli tmbahan ext hdisk..hoho..

dahh tamat..mau packing barang gerak p KL..See u there >>>


0 comments:

Related Posts with Thumbnails