Thursday, July 7, 2011

at 3:12 PM

Dalam perjalanan melangkah menaiki tangga sebuah cerita hidup,kita saban hari menjalaninya tanpa mengetahui dunia ini semakin melangkah lanjut usianya.Semakin rakus kita menerajang perut bumi bagi mencari bekalan hidup di dunia tanpa sedetik pun memikirkan yang bumi sedang meratapi saat penghujungnya...

Enak mata memandang ke langit biru dengan menyaksikan burung beterbangan keriangan..Sebulan lagi kita akan menyambut kedatangan bulan mulia,Ramadhan Al Mubarak,bagaimana persiapan kalian semua?..Sudah order baju raya?..Berapa pasang..

Kuih muih untuk tester dilihat dimana-mana sahaja pada ruangan ofis ni,menandakan pergolakan hati yang tidak sabar membuat perniaagan yang pasti menguntungkan pada bulan mulia tersebut..Namun dalam kita berebut-rebut mempromosikan perniagaan,jangan terlintas di benak kelupaan pada gantian puasa tahun lepas.Pastikan sudah diganti penuh..Moga-moga kita tingkatkan amalan sebelum kedatangan bulan Ramadhan..Biar nyenyak dan aman melaksanakan ibadat dan penuh dengan tawadduk.

Coretan berakhir disini..Waktu siang yang cepat berlalu diganti malam menyesakkan lagi perjalanan hidup yang dirasakan sangat pantas berlalu..Adiosa..

Salam

0 comments:

Related Posts with Thumbnails