Sunday, August 21, 2011

Kepada semua mulut-mulut manis berbau gulai tempoyak yang mempertikaikan kredibiliti Universiti tempat saya belajar sebagai tempat yang tidak diiktiraf atau tempat yang bukan seperti Universiti lain,anda silap.

Disini saya sertakan bukti bahawa kursus pengajian kami semua ini diiktiraf oleh JPA dan ianya membawa maksud kami pelajar-pelajar bertuah yang berada di Univesiti ini layak memasuki skim perkhidmatan awam setelah tamat pengajian kelak.

Mungkin anggapan tuan-puan serong terhadap kami,namun kami lebih berusaha daripada tuan-puan yang belajar sepenuh masa di Universiti tuan puan itu.Atas faktor apa saya katakan sebegitu.Ialah,tuan-puan bayangkan bahawa tuan puan mempunyai anak,rumah,kereta isteri dan suami yang masih perlu ditanggung beserta dengan tanggungjawab sebagai pelajar.Tuan-puan mampu tak berbuat seperti kami..Yang bekerja disiang hari,kemudian mencuri masa 24jam untuk menelaah pelajaran?..

Kami bertuah kerana kami mempunyai pekerjaan dalam masa yang sama belajar.Kami tidak perlu takut untuk bersaing selepas tamat pengajian kerana kami mempunyai pengalaman bekerja.Tidak seperti tuan-puan yang masih fresh lagi.Jadi,harapan kami sedikit lebih daripada tuan-puan.Namun bukan saya hendak mengata kepada tuan-puan.Kita belajar ni,kat mana pun,cara bagaimana pun,Niat utama kita adalah untuk mencari ilmu.

Jadi tuan-puan xperlu lah nk mempertikaikan golongan seperti kami atau pun rakan-rakan tuan puan yang belajar di Universiti yang bukan setaraf tuan-puan.Kami tetap berusaha untuk mencapai seperti yang tuan-puan impikan juga.

Jesteru,kami harap mulut tuan-puan akan tertutup selepas bukti ini juga minda tuan-puan yang canggih manggih itu dapat dibuka seluas-luasnya seperti dunia tanpa sempadan.Di hari baik,bulan baik ini,saya xmau lah nak mengurangkan pahala puasa.Cuma saya ingin ingatkan bahawa kita ni manusia dan Hamba-Nya.Sejauh mana kita mendongak ke langit.Lambat laun ke tanah juga akhirnya..Salam Ramadhan.


2 comments:

  1. jgn la marah bg jan~ kami pong..
    siap dpt permanent MQA ag xperlu nk renew da MQA kami wahha :D

  1. haha..bukan marah.tapi orang cerdik pandai ni pandai berbicara sangat.letak bukti biar tutup mulut.ahaha

Related Posts with Thumbnails