Thursday, June 30, 2011

Salam dan selamat pagi semua.Aku rasa korang mesti masih mengingati saat-saat lawak yang dipaparkan dalam MaharajaLawak yang baru selesai minggu lepas kan..Rasanya sampai skang masih gelak xabis-abis g kalau memikiokan pasal lawak yang diorang buat tu kan..Tapi point aku kat sini bukan nk ceta pasal lawak diorang.Aku nk ceta kejadian semalam dimana dikala hujan lebat yang teramat sangat di kampung halaman aku,menyebabkan planning untuk kuar melepak di kopitiam xjadi,jadi terpaksa lah aku mengadap tv sementara menunggu hujan lebat bertukar menjadi hujan renyai ataupun terus padam ditelan gelap malam..nehh..sastera lagi..Rentetan daripada aktiviti menonton tv tu,aku tengok channel kesukaan politik ramai orang yakni TV3..

Sitkom/Drama (apa eh orang panggey,aktiviti membodohkan orang lg sesuai kot).Bang Bang Boom..Xhadap gila aku tgk pengacara depa,macam bodoh ja dua-dua orang..cakap melalut lpas tu nama orang bley dok main lak,pastu gelak sendiri..xdak pekdah kot wey?..Sampai la last2 punya program dalam ceta ni,ada aktiviti mengenakan orang .. Ramai dok tunggu kat part ni aku rasa.

Segeromnbolan pihak lelaki datang dengan berpakaian lengkap dan segak,beserta membawa beberapa dulang hantaran (serius gila bukan macam main-main)..Dan aku rasa mamat pihak lelaki ni macam dok kuar tv ja,tapi tatau la program apa kan..Siap berpantun bagai n tetiba gadis ayu iaitu rafida ibrahim (fida) yang dulu masuk program apa tah n menang..lawa n ayu gilor dia ni..nah aku kasi letak biodata sekali kot2 ada yang xkenai kan..
















Rupa-rupanya diorang ni nak p minang gadis cantik ayu ni lar..Muka dia innocent gilar tatau apa-apa pun aku rasa..Tapi family pa semua dressing cantek..heran gak la kan..Mesti fanily dia pon komplot (pk la dulu makcik,abang yang sangat dia sayangi oi,xkan korang sanggup jatuhkan maruah anak,adik korang sendiri bagi rakyat malaysia tonton)..Walaupun sambungan ada g minggu hadapan n tatau sama ada fida ni berlakon jugak atau x,tapi aku nak komen untuk minggu ni..Sementara tunggu minggu depan mesti ramai yang dok bersimpati kt dia kan,and mesti nama dia jatuh sikit dek kerna maruah dipermainkan minggu ni..

okokok..Balik kepada cta asal,lepas abis acara pantun memantun,pihak lelaki mahukan kepastian dan persetujuan daripada pihak pompuan,nak lak diorang tanya sendiri kat fida n nak fida jawab setuju atau x dengan peminangan tersebut..

Akhirnya,fida setuju sebab dia cakap kalau family setuju  trima,dia trima la kalau dh jodoh (mana nak cari gadis macam ni bai zaman skang ni,xkenai ati budi,xkawan rapat xkan la ko nak men trima ja kan)..Tapi dia ni kira baik n ikut cakap family la kan..Kalau aku la,konfirm aku bisik kat tukang bercakap tu suh wat betul-betul n xpyh pemainkan dia,sebab dia dh trima..waahaha..Fida siap pesan g suh jaga dia elok-elok..

lepas dh trima pa bagai n nk ending dah,tukang bercakap tu kata "tahniah fida anda telah menjadi tunangan orang dalam program bang bang boom"..Senyum  kelat ja gadis ayu tu..terkesima aku rasa..Mesti dalam ati mau bagi penerajang ja kat depa kan..Ya la dh setuju dipermain-mainkan lak..Mesti nampak macam senang ja nk kawin ngan minah ni n mesti ramai yang anggap dia ni mudah kena main..Wey,korang ingat perkara macam kawin,mati,minang,cerai ni bley dipermain-mainkan ka?..Yang dh kawin tu,apa kata korang balik umah pastu cakap kt isteri,aku ceraikan kau dengan talak satu..then lpas nangis pa bagai,korang cakap lak,tahniah yunk,you ni dh diceraikan i dalam acara lawak rumahtangga ari ni iaitu bang boom blah..Bley macam tu?..mesti x kan,,of course korang xley sentuh dah isteri korang selagi xrujuk kan..

Jadi macam ni la feel dia aku rasa,mesti kecewa  terkilan gila dengan program harem macam ni,walaupun mamat tu cakap dia penah cabar mamat ni untuk p masuk minang dia,tapi hang punya ego macam taik la kan,,dok amik serius n pantang dicabar (hg bajet hg ni lelaki macho yang pantang dicabar oleh gadis ayu,mesti buat ja)..Lepas ni kalau ada awek cun lg dari fida tu cabar hg untuk p umah dan minang mak dia yang janda anak seploh,hg mau trima??..Mesti x kan..Bodo la otak hang neh,letak kat mana akal fikiran tu..

Sudah tamat ceta aku,dan agak simpati kepada fida nih.Last dia jalan p masuk bilik sambil ada sambungan minggu depan..Aku harpa fida ni pekena diorang balik..Baru padan muka,..hahahaha.

p/s : Serius korang tadak otak sebab xpk dulu impact sebelum wat benda cenggini..Nak tarik rating n penonton pon agak2 la sama..jangan sampai jatuhkan maruah orang dan yang penting bukan semua orang bley trima lawak macam yang korang buat ni..Dan satu g cadangan aku,tukar la pengacara yang tadak ilmu pengacara camni,,amik la orang yang lebey femes n berkualiti dari diorang..Chow dulu lar.Banyak kerja menunggu..

Salam...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails