Friday, November 4, 2011

Woooi penganjur Seksualiti Merdeka 2011 yang dengarnya akan diadakan di Annaxe Gallery pada 2 hingga 13 Nov ni dengan tema QUEER WITHOUT FEAR ,Korang ni seriously sangat tidak menghormati pendirian penduduk majoriti Malaysia,serta pemerintahan dan pentadbiran negara.Walau kita ni negara demokrasi dan mengamalkan keterbukaan.Tapi masih ada lagi batas dan kekangannya.

Jangan memperjuangkan sesuatu yang memang salah di SINI.Korang nak memperjuangkan "Human Right" pun jangan la sampai nak menuntut hak kebebasan golongan Gay,Lesbian,Transeksual dan sebagainya yang haram lagi..Agama rasmi kita ISLAM,ambil yang tu sebagai pemahaman korang dah la.Tolong HORMAT.Nak buat p la tempat luar MALAYSIA..

Jangan samakan keterbukaan kita beragama sama seperti amalan cara hidup songsang tu..Itu memang tidak dapat diterima.Syoh3,Nak buat pun p luar okay..Pihak berkuasa tolong take action dan jangan biarkan golongan ni jadi melampau.Tuhan sendiri dah cipta lelaki dan perempuan untuk berpasang-pasangan.

WOIII..PERKASA,UMNO,PAS,PKR,MIC,MCA,DAP dan lain-lain..Kerjasama dan halang puak golongan ni okay..(Tetiba Politik lak).

Betapa indahnya kehidupan manusia ini dengan adanya pasangan di dalam kejadiannya. Betapa jemu dan bosan kehidupan ini jika yang menjadi penghuni alam lelaki semuanya, atau perempuan semuanya. Jadi, kejadian berpasangan antara lelaki dan perempuan it merupakan ramuan yang mengindahkan kehidupan. Allah s.w.t berfirman yang bermaksud:

"Di antara tanda-tanda kebesaran-Nya ia menjadikan untuk kamu pasangan dari jenis kamu sendiri untuk kamu tinggal tenteram di sampingnya dan dijadikan di antara kamu kasih sayang dan belas kasihan. Semuanya itu menjadi tanda-tanda bagi orang-orang yang berfikir." (ar-Ruum: 21)

Kejadian berpasangan juga sebagai saluran untuk meneruskan keturunan manusia. Allah s.w.t berfirman yang bermaksud:

"Wahai manusia bertakwalah kepada Tuhan kamu yang menjadikan kamu semua dari jiwa yang satu dan dijadikan daripadanya pasangannya dan berkembang daripada keduanya banyak lelaki dan perempuan..." (An-Nisa´:1)

Dengan keterangan di atas, jelas sekali ´hikmatallah´ menjadikan manusia daripada lelaki dan wanita, pertama untuk memperindahkan kehidupan manusia itu sendiri. Kedua, untuk mengekalkan ketulenan manusia di dalam jangka waktu yang panjang sehingga Allah s.w.t menentukan berakhirnya sejarah manusia di bumi ini. Ini semuanya adalah rahmat Allah s.w.t kepada manusia yang diamanahkan untuk mengendalikan ulusan di bumi sebagai khalifah-Nya

Sumber kata-kata : YADIM


fs: Sekarang ni musim MOGOK dan DEMONSTRASI kah??.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails