Sunday, December 18, 2011

Salam Malam,Sekarang ni sibuk di seluruh Malaysia berkenaan isu Ariff Alfian Rosli yang dilaporkan hilang 3 tahun lepas di Dublin,Ireland telah berkahwin dengan teman lelaki beliau,Jonathan.Mak Ayah dia ni dulu telah 8 kali pergi cari dia kat sana tapi tak jumpa.Sekarang ni Petronas kejar family dia untuk tuntut hutang dalam lingkungan RM800,000.00.

Dia ni pelajar cemerlang bekas tajaan depa dalam bidang Medic.Bukan dia yang ingin RK ceritakan,bukan dia RK ingin aibkan.Ramai RK tengok luar sana mengutuk dia (he deserves it la kan.haha)..tapi yang kesian hina mak ayah dia,kata tak reti didik pa semua.Korang tau ka hakikat sebenar kejadian isu ni bagaimana?..Dia bukan jadi Gay pada umur 15 tahun dan kebawah,dia ada akal yang cukup bijak untuk mentafsir baik dan buruk kan.RK juga percaya,dia dididik dengan ilmu agama oleh mak bapak dia ni.

Rasulullah s.a.w telah bersabda yang maksudnya:”Empat kalangan yang pada waktu pagi mereka dimurkai Allah dan pada waktu petangnya juga dimurkai Allah. Abu Hurairah bertanya: Siapa mereka wahai Rasulullah? Jawab baginda:” Orang lelaki yang berlagak seperti wanita, kaum wanita yang berlagak seperti lelaki. Orang yang bersetubuh dengan binatang dan orang yang melakukan hubungan sejenis.”

(At-Tabrani dan al-Baihaqi)



Punca si Ariff jadi gay ni mungkin disebabkan oleh beberapa perkara tersebut:

1) Iman yang lemah.Well,tinggal kat oversea yang penduduk islam ada berapa kerat ja,jadi bila iman lemah,beliau mudah diresapi bisikan syaitan.Tiada bimbingan dan bantuan ketika syaitan meresapi minda beliau.Abis dan hancurlah iman dikuasai syaitan tersebut.Kalau dia sembahyang tak tinggal,mengaji al quran asyik khatam,dan semua pegangan agama n suruhan agama dia buat.Mesti tak jadi.

2)Stress dengan pengajian.Dengarnya bidang perubatan ni sangat sukar.Entah betul atau tidak.Jadi RK anggap beliau ni stress,nak cuba benda baru,nak cuba minat lain,cari benda yang boleh mengurangkan tekanan,dia pada masa itu,dia jumpa "ayat Being a Gay can release ur tension".Haha..Mungkin la kan.

3)Ada rakan yang menyayanginya melebihi seorang rakan.Disini maksudnya rakan lelaki layan dia lebih baik dan bagus dari perempuan hingga terbit rasa cinta dan sayang pada lelaki tersebut hingga dia alpa yang dia punya sebuah pedang.haha.Itu la bila orang cakap,cinta ni mengatasi segala-galanya.Dalam konteks ni,dia dah terjerumus lama dalam Gay,jadi nak buktikan kecintaan jadahnya ni,dia kahwin.

4)Akhlak dan Moral yang runtuh.Terjebak dengan rakan-rakan sial kat sana.tak reti pilih kawan,silap percaturan hidup.

5) Kena dump dengan makwe dia yang tinggal kat Malaysia.Terus berubah jadi gay (wahahha,tambahan ja ni)

Itu saja yang RK ada di minda pada masa sekarang ni.Walau sibuk dengan exam,tetap nak buat ulasan sebab dah penuh sangat TL dan Blog lain mengutuk memaki hamun beliau dan keluarga.

Pada RK.Jangan babitkan keluarga,mak ayah dia.Depa ni dah susah payah didik dia bagi jadi pandai.Mana depa tau nak anak depa ni nak jadi Gay.Kalau tak,konfirm diorang tak lepas ke luar negara.

Kepada Ariff Alfian Rosli (nama bukan main cantik lagi.).Ada masa,sementara dipanjangkan usia,diberi kesempatan untuk meneruskan perjalanan di atas muka bumi tuhan ini,sebelum terlewat dan sebelum bisikan malaikat ingin mencabut nyawa anda berkumandang,elok berTAUBAT.Allah sentiasa memberi peluang kepada hambanya.

TAUBAT TAUBAT dan TAUBAT..Kembali ke pangkal jalan dan ke pangkal keluarga.Bersihkan nama mak ayah anda,juga nama anda di MALAYSIA...Sebelum anda dilaknati,kembali lah ke jalan yang benar.pintu taubat masih terbuka.

Tidurrrr........Tiada gambar sebab menjaga aib seorang hamba Allah.Kita ni siapa nak menghukum dia ye dak?..Setiap manusia melakukan kesilapan dan kesilapan itu tidak sama jenis dan tahapnya.

Geli gila tengok gambar dia bercium..Nikmat ka camtu?..Pedang lawan Pedang.Tak cool langsung.Chooii ada la.Hahahaha




0 comments:

Related Posts with Thumbnails